Město, kde se točí peníze (Podnikání)
V návaznosti na minulé vydání malá politická vsuvka. Volební
účast v ČR 65 % oproti 61 % v roce 2017, v Blatné 69 % oproti 63 %
v roce 2017. Tohle je velký úspěch a můžeme být na sebe patřičně
hrdí. Ostatní politické úspěchy a neúspěchy nechme na zhodnocení
každého z nás.
Letos v srpnu se v Blatenských listech objevila skvělá zpráva.
Blatná je městem pro podnikání číslo 1 v Jihočeském kraji.
Možnost podnikání ve zdravém prostředí, to je základ blahobytu
každého města. Za peníze podnikatel poskytuje nové věci a služby
pro veřejnost. Zdravá konkurence tlačí na kvalitu a motivuje podnikatele k inovacím. Vytváří nová pracovní místa pro lidi, co chtějí být
v zaměstnání. Úspěšným podnikatelům dává prostor pro dobročinnost
ve prospěch obecného blaha. A v neposlední řadě financuje chod města
a státu. Pokud tedy podnikatel neposílá peníze pryč do daňového ráje
nebo zahraničním vlastníkům.
Nových příležitostí k podnikání je ve světě i v tuzemsku každý den
mnoho. Celá historie lidstva i života je totiž charakterizována změnou.
Rodíme se, stárneme a umíráme. Mění se roční období, počasí, z vody
se stává pára a z páry déšť. Války, nové technologie, pandemie. Velké
i malé podniky rostou a poté mizí každou chvíli. Stejně tak požadavky
a touhy nás lidí se neustále mění. S příchodem internetu ještě rychleji
než kdy dříve. Ať už je změna špatná či dobrá, je vždy spojená s příležitostmi. Krásné na tom je, že pokud žijeme ve svobodné společnosti,
podnikat může každý z nás a nikdy není pozdě.
Jak začít podnikat?
Je to jednoduché, dá se začít se třemi body. Kdo
chce, vezme si tužku, papír a jdeme na to.
PROČ
Nejdůležitější bod, se kterým je potřeba začít. A zároveň ten nejtěžší.
Podívejme se hluboko do našeho nitra a najděme soulad v tom, kdo
jsme my sami. Jaké jsou naše hodnoty. Co nás opravdu baví a co nám
v tomto světě dává smysl. Podnikání není záležitostí na rok. Vybudovat
úspěšný podnik trvá řadu let a tisíce hodin práce. Je tedy lepší si ujasnit
své proč hned na začátku.
Například: mám rád harmonii těla a duše. Rád relaxuji a záleží mi
na tom, abych byl zdravý. Zároveň mě baví pomáhat lidem a zlepšovat
svět kolem sebe. Moje proč tedy může být pomoci lidem, aby se také
cítili dobře a byli zdraví. Fyzicky i psychicky.
JAK
Když víme proč chceme něco dělat, je třeba popsat, jakým způsobem toho docílíme. Na úplném počátku není potřeba sepisovat dlouhý
podnikatelský plán. Stačí se zamyslet, jakým způsobem docílíme našeho
proč. Co konkrétně budeme dělat přijde až v dalším kroku.
Například: Svého proč mohu dosáhnout tak, že lidem poskytnu
místo, kam budou moci přijít a odpočívat po náročném dni v práci.
Místo bude mít přírodní styl a příjemnou vůni, která podpoří celkovou
relaxaci.
CO
Pokud víme proč chceme něco dělat a jak to toho docílíme, definovat naše co je už snadné. Ze dvou předchozích bodů by to mělo
samo vyplynout.
Například: vím proč a jak, rozhodnu se tedy v Blatné založit malý
saunový svět. Lidé budou moci přijít, uvolnit se a odpočívat. Pomocí
saunování tak budou moci zlepšovat své fyzické a psychické zdraví.
Důležité je si uvědomit, že každý člověk může mít několik definovaných proč. Každé jeho osobní proč může mít více způsobů, jak ho
docílit. A ještě více způsobů, o co se konkrétně může jednat. V dalším
kroku plánování můžete použít například metodu “lean canvas”, která
již dá vašemu podnikatelskému záměru jasnější obrysy.
Pokud se někdo bude chtít podělit o svůj nápad, napište mi své
proč, jak a co na email oskar.krizenecky@gmail.com. V dalším článku to můžeme zveřejnit a třeba se najdou parťáci, kteří by mohli mít
stejné proč a rádi vám pomohou s jeho realizací. Sdílením nápadů
můžete dostat cennou zpětnou vazbu či získat síť kontaktů, které vám
v budoucnu mohou pomoci.
Zdroje: volby.cz, mestoprobyznys.cz
Komentáře
Okomentovat