Digitalizace pro podnikatele - praktické tipy a triky
Pokud podnikatel stagnuje, neučí se novým trendům, nezlepšuje svoje produkty či služby, je jen otázkou času, než to udělá jeho
konkurence. A ve chvíli, kdy začne být konkurence lepší, postupně
o zákazníky přijde. To, co funguje pro generaci lidí v cílové skupině
podnikatele, nemusí fungovat pro generaci právě přicházející do produktivního věku. Zejména pokud se jedná o internetové děti narozené
po roce 2000. Ano, je jim už 22-23 let a začínají mít spoustu peněz.
Komunikace
Telefon, email a webovky jsou sice hezké nástroje, ale už to nestačí. Dnešní zákazník chce mít všechno hned, bez práce, bez čekání
a ideálně vše vyřešit pomocí mobilního zařízení.
Komunikační aplikace k tomu přímo vybízejí. Že nám nejsou některé známé nebo nám přijdou složité? Je načase se to naučit. Whatsapp je moderní nástroj pro psaní textových zpráv, stejně tak jako Instagram,
Facebook, Telegram, Signal a spoustu dalších. Chceme se zákazníky
udržovat kontakt v diskusních skupinách? Zkusme si udělat firemní
Discord. Většina aplikací je v základu zadarmo. Buďme dostupní
a budujme se zákazníky vztah. Ocení to. Jaké aplikace zvolit? Ideálně
všechny a nechat zákazníka vybrat, jakým způsobem nás bude chtít
kontaktovat. Samozřejmostí by měly být webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení.
Reklama
Co udělá Pražák, který do Blatné přijede a chce jít např. na oběd?
Podívá se na Google mapy, mapy.cz nebo jiné mapy co je v okolí.
Zkontroluje si recenze, počet hvězdiček a obrázky od minulých zákazníků. Pokud chce vidět více, proklikne si na jednu ze sociálních
sítí a podívá se na obrázky/videa a celkovou prezentaci podniku (např.
Instagram, Facebook, Tiktok a další). Když má vybráno, chce si udělat
rezervaci jedním klikem. Buď zavolá na telefonní číslo nebo pokud se
mu s námi nechce mluvit, napíše nám na jedné ze sociálních sítí nebo
použije Whatsapp a pošle zprávu.
Online účetnictví a další pomocníci
Tištěná faktura? Krabice plné papírových účtenek? To patří do minulého století. Dnes lze najít spoustu společností nabízejících účetnictví
online. Faktury a účtenky stačí jen nahrát z počítače či poslat emailem.
Pokud dostaneme účtenku nebo fakturu na papíře, stačí ji jen vyfotit
telefonem. Ušetří to spoustu času a zároveň je vše archivované.
Nemáme čas zvedat telefony na rezervace? Zkusme služby nabízející rezervace online. Zákazník si v klidu vše prokliká, zadá osobní
údaje a vybere si druh služby i volný termín.
Nechce se nám stát hodinové fronty na úřadě? Využívejme datovou
schránku. Drtivou většinu věcí lze vyřešit online. Včetně daňového
přiznání.
V celém článku používám názvy soukromých společností/produktů,
omlouvám se tedy za neplacenou reklamu. Je také samozřejmé, že nezvládnu vyjmenovat všechny. Berme to pouze jako inspiraci a subjektivní pohled.
Komentáře
Okomentovat