Digitalizace pro podnikatele - praktické tipy a triky

Pokud podnikatel stagnuje, neučí se novým trendům, nezlepšuje svoje produkty či služby, je jen otázkou času, než to udělá jeho konkurence. A ve chvíli, kdy začne být konkurence lepší, postupně o zákazníky přijde. To, co funguje pro generaci lidí v cílové skupině podnikatele, nemusí fungovat pro generaci právě přicházející do produktivního věku. Zejména pokud se jedná o internetové děti narozené po roce 2000. Ano, je jim už 22-23 let a začínají mít spoustu peněz. 

podnikatel, konkurence, internetové děti, komunikace, mobilní zařízení, reklama, zákazníci, webové stránky, účetnictví online, datová schránka, inovace, sociální sítě, Whatsapp, Instagram, Facebook, Telegram, Signal, digitální transformace

Komunikace 

Telefon, email a webovky jsou sice hezké nástroje, ale už to nestačí. Dnešní zákazník chce mít všechno hned, bez práce, bez čekání a ideálně vše vyřešit pomocí mobilního zařízení.
 
Komunikační aplikace k tomu přímo vybízejí. Že nám nejsou některé známé nebo nám přijdou složité? Je načase se to naučit. Whatsapp je moderní nástroj pro psaní textových zpráv, stejně tak jako Instagram, Facebook, Telegram, Signal a spoustu dalších. Chceme se zákazníky udržovat kontakt v diskusních skupinách? Zkusme si udělat firemní Discord. Většina aplikací je v základu zadarmo. Buďme dostupní a budujme se zákazníky vztah. Ocení to. Jaké aplikace zvolit? Ideálně všechny a nechat zákazníka vybrat, jakým způsobem nás bude chtít kontaktovat. Samozřejmostí by měly být webové stránky optimalizované pro mobilní zařízení. 

Reklama 

Co udělá Pražák, který do Blatné přijede a chce jít např. na oběd? Podívá se na Google mapy, mapy.cz nebo jiné mapy co je v okolí. Zkontroluje si recenze, počet hvězdiček a obrázky od minulých zákazníků. Pokud chce vidět více, proklikne si na jednu ze sociálních sítí a podívá se na obrázky/videa a celkovou prezentaci podniku (např. Instagram, Facebook, Tiktok a další). Když má vybráno, chce si udělat rezervaci jedním klikem. Buď zavolá na telefonní číslo nebo pokud se mu s námi nechce mluvit, napíše nám na jedné ze sociálních sítí nebo použije Whatsapp a pošle zprávu. 

Online účetnictví a další pomocníci

Tištěná faktura? Krabice plné papírových účtenek? To patří do minulého století. Dnes lze najít spoustu společností nabízejících účetnictví online. Faktury a účtenky stačí jen nahrát z počítače či poslat emailem. Pokud dostaneme účtenku nebo fakturu na papíře, stačí ji jen vyfotit telefonem. Ušetří to spoustu času a zároveň je vše archivované. 

Nemáme čas zvedat telefony na rezervace? Zkusme služby nabízející rezervace online. Zákazník si v klidu vše prokliká, zadá osobní údaje a vybere si druh služby i volný termín. 
Nechce se nám stát hodinové fronty na úřadě? Využívejme datovou schránku. Drtivou většinu věcí lze vyřešit online. Včetně daňového přiznání. 

V celém článku používám názvy soukromých společností/produktů, omlouvám se tedy za neplacenou reklamu. Je také samozřejmé, že nezvládnu vyjmenovat všechny. Berme to pouze jako inspiraci a subjektivní pohled.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Penzijní reforma, aneb nemáme peníze (Ekonomika, Makroekonomie)

Umělá inteligence Chat GPT (AI, Digitalizace)

Vánoce a vyhodnocení roku 2022